Vetouistelu - näytä koko keskustelu

Keskustelut

Suurhaukea uistelevalle isoja vaappuja

Takaisin keskustelualueille
1.   Suurhaukea uistelevalle isoja vaappuja    Kala_Mies - 9/12/2013 14:44:18
Kuvassa olevat kapulat olisi siis myynnissä. Kaksi isoa Nilsua, niiden alapuolella CiscoKid, kaksi rapalan isoa Sliveria, yksi pienempi Sliver, neljä Super Shad Rapia, pari pienempää Nilsua ja karmeasta ulkonäöstään huolimatta yllättävän hyvin kalastava Kwikfish, jota voi vetää joko yksi tai kaksi-osaisena. Osa vaapuista on kuin uusia, osassa on naarmuja haukien hampaiden jäljiltä. Yhteen pienempään Nilsuun, KwikFishiin, CiscoKidiin ja Super Shad Rapiin on maalattu uusi väritys entisen päälle. Möisin mielelläni koko paketin yhdelle henkilölle, mutta sitä ihmettä tuskin tapahtuu. Neljä vaappua on pienin määrä, mitä voin myydä, sillä ykköskappaleiden postitus ei ole kauhean fiksua. Koko paketille on vaikea antaa hintaa, sillä kukaan tuskin ostaa kaikkia, mutta mikäli niin tapahtuu, niin neuvotellaan hinta sellaiseksi, että se miellyttää molempia osapuolia. Myös neljän vaapun settiä on vaikea hinnoitella, sillä onhan se nyt aika selvä, että vaikkapa isot nilsut ovat arvokkaampia kuin 13cm Sliver. Toisinsanoen hinta riippuu vaapuista. Mikäli mielenkiintoa löytyy, niin sähköpostia voi laittaa osoitteeseen luukku@hotmail.com. Sami
2.   [Vt] Suurhaukea uistelevalle isoja ...    Kala_Mies - 9/12/2013 15:33:51
Sen verran osaan jo nyt sanoa hinnoista, että en myy molempia 25cm Nilsuja, molempia 20cm Slivereita sekä 15cm ruskeaselkäistä Nilsua 40€ hintaan. Kiitos kuitenkin tarjouksesta. Sami
3.   [Vt] Suurhaukea uistelevalle isoja ...    Kala_Mies - 9/12/2013 17:39:05
Super Shad Rapit myyty.
4.   [Vt] Suurhaukea uistelevalle isoja ...    Kala_Mies - 10/12/2013 7:45:47
Ehdotuksesi vaappujen myyntiin oli ihan hyvä, mutta mietitkö sitä, kumpi on oikein vaappujen ostajaa vastaan? Vaihtoehto nro. Laitan jokaiselle vaapulle hinnan sen perusteella, että joku voi ostaa kaikki kerralla, niin jokainen tietää, että lopputuloksena joutuisin myymään vaaput melkein ilmaiseksi, koska en usko, että kukaan ostaisi kaikkia kerralla. Sitähän sinä ehdotit ja korostan sitä, että se on ilmeisesti se oikea tapa toimia. En siis väitä, että olisit väärässä. Vaihtoehto nro. Minusta on huomattavasit reilumpaa laittaa joku minimimäärä, montako vaappua pitää ostaa kerralla. Tässä tapauksessa se oli neljä kappaletta. Minä vaappujen myyjänä en voi tietää ostaako asiakas neljä vaappua vai kahdeksan vaappua. Enkä voi tietää, mitkä vaaput ostaja haluaa. Minusta tämä on reilumpi tapa asiakkaalle, sillä en minä ainakaan ole niin mulkku, että vaappujen hinta olisi sama silloin, kun joku ostaa neljä halvinta vaappua valikoimasta tai sellaisessa tilanteessa, missä joku ostaa vaikkapa kahdeksan vaappua kalleimmasta päästä. Minä ainakin tiputan hintaa, jos joku ostaa kerralla ison satsin vaappuja ja lisäksi jokainen tällä palstalla tietää vaapuista melko tarkasti niiden hinnan. Olisi ollut erittäin epätodennäköistä, että joku olisi ostanut kaiken kerralla ja sen takia mainitsin, että hinta voidaan neuvotella sopivaksi. En usko, että sinäkään toimit sillä tavalla, että vaappujen hinta on ostajalle sama riippumatta siitä ostaako asiakas sinulta sata vaappua, vai neljä vaappua. Enää en jaksa tästä jauhaa, mutta se, joka tämän paskan lukee, voi miettiä sitä, miten itse toimisi vastaavassa tilanteessa. Kuten sanoin, sinun vaihtoehtosi on ilmeisesti se oikea, jos toimitaan virallisesti, mutta kumpaa vaihtoehtoa luulet ihmisten käyttävän? Minä ainakin haluan olla reilu ostajaa kohtaan, varsinkin tuollaisessa tilanteessa ja näin maalaisjärjellä ajateltuna se on varmasti reilumpi tapa ostajaa kohtaan. Sami
5.   [Vt] Suurhaukea uistelevalle isoja ...    JARU78 - 9/12/2013 17:38:48
Muistaakseni tämä palsta oli sellainen jossa myyntihinta pitää ilmoittaa. Tämä sinun kauppatapasi viittaa lähinnä huutokauppaan, sitä varten on muut foorumit.
6.   [Vt] Suurhaukea uistelevalle isoja ...    saddam - 9/12/2013 17:46:02
Myydäänhän täällä lasejakin huutokaupalla, kenenkään puuttumatta asiaan. Sääntö pitäis olla kaikille sama puolueesta riippumatta. Uistimet sentään jotenkin liittyy kalastukseen mielestäni.
7.   [Vt] Suurhaukea uistelevalle isoja ...    Kala_Mies - 9/12/2013 17:46:52
Olet oikeassa. Siksi yritinkin selittää parhaani mukaan ensimmäisessä ilmoituksessa, miksi en voi ilmoittaa hintaa. Jos joku ottaa sieltä kaks isoa nilsua ja pari possua, niin totta helvetissä ne maksaa enemmän kuin monet muut kuvan vaaput. Ja minä kirjoitin ilmoitukseen, että mikäli joku haluaa ostaa kaikki, niin sitten minä sanon sille paketille hinnan. Olen pahoillani, jos olen rikkonut sääntöjä ja aiheuttanut sinulle pahan mielen. Toivottavasti sinun päivä ei menny pilalle tuon takia. Otan ilmoituksen pois nyt, niin ei häiritse enää sinua. Möin muuten ainoastaan possut ja nekin möin sellaiselle ihmiselle, joka maksoi niistä enemmän kuin euron kappale. Mutta nämä vaaput eivät siis ole enää myynnissä. Anteeksi vielä kerran
8.   [Vt] Suurhaukea uistelevalle isoja ...    Kala_Mies - 9/12/2013 17:50:59
Ehdin myydä neljä possua 35 euron hintaan. Anna tilinumeros niin lähetän rahat sinne, koska olen ne vääryydellä hankkinut
9.   [Vt] Suurhaukea uistelevalle isoja ...    Kala_Mies - 9/12/2013 17:49:30
Saddam, puhuit asiaa. Monet myyvät ihan tosissaan huutokaupalla tavaraa täällä. Ja sinä, jota onnistuin loukkaamaan, niin kerro tällaiselle tyhmälle, miten itse olisit myynyt nuo vaaput ja ennenkaikkea hinnoitellut? Sinunhan pitäis se tietää, kun on varaa arvostella toisten tekemisiä.
10.   [Vt] Suurhaukea uistelevalle isoja ...    Kala_Mies - 9/12/2013 17:54:04
Varmuuden vuoksi vielä kerran. Vaaput eivät ole enää myytävänä. Ystävällisin terveisin, Sami
11.   [Vt] Suurhaukea uistelevalle isoja ...    JARU78 - 9/12/2013 22:27:25
Kun kerran tiedät millä hinnalla et myy, niin tottahan tiedät millä hinnalla myyt. Laitat vain erikseen hinnat jokaiselle ja kun kerran et halunnut yksittäisiä kappaleita postittaa niin minimiostos esim. 30-40€. Ei se ole niin vaikeaa miltä se näyttää.
12.   [Vt] Suurhaukea uistelevalle isoja ...    Kala_Mies - 10/12/2013 5:55:06
Kiitos, että neuvot meitä maalaisia toimimaan oikein tällaisissa tilanteissa, mutta kuten sanoin, poistin vaaput myynnistä, ettei sinulle tule paha mieli. Vinkkinä voin kertoa, että kannattaa selata tuota listaa alaspäin, jos asia vaivaa niin paljon. Monet tekevät samoin. Olen pahoillani, mutta mikään muu ei ota päähän niin paljon, kuin tuollaiset kansalaispoliisit. Mikäli et kuulu palstan valvojien joukkoon, niin sinun tehtäviin ei kuulu puuttua tuollaisiin asioihin. Sanon tämän ihan kaikella kunnioituksella sinua kohtaan. Lisäksi voin rehellisesti myöntää, että minä en edes tiennyt tuollaisesta säännöstä. Olisi varmaan kaikkien etu, jos säännöt olisivat selvästi esillä. Sami